Wegeburgery z sosem z awokado

PrintFriendly

wegeburgery
Dziś “niezdrowa kuchnia” w zdrowszej, wegetariańskiej odsłonie. Biegacz z pewnością może sobie pozwolić na taką odmianę, a wegeburgery są naprawdę pyszne! W dodatku można je przygotować wcześniej i zabrać w plecak biegowy na dłuższy trening, kiedy wybieramy się na bieganie powyżej godziny.

Składniki:
bułki (najlepsze byłyby razowe)
pół puszki ciecierzycy
pół puszki fasoli czerwonej
2 łyżki płatków owsianych
2 ząbki czosnku
średnia czerwona papryka
pół czerwonej cebuli
2 łyżki posiekanej kolendry
ok. pół łyżeczki słodkiej papryki
sól i pieprz do smaku
oliwa z oliwek do smażenia
pomidor
sałata
awokado
sok z połowy limonki

Przygotowanie:
Paprykę, czosnek (jeden ząbek) i cebulę siekamy drobno i smażymy na oliwie z oliwek do miękkości. Przekładamy do blendera. Dodajemy przyprawy (sól, pieprz i paprykę w proszku), posiekaną drobno kolendrę oraz płatki owsiane. Fasolę i ciecierzycę odsączamy i wrzucamy również do blendera. Blendujemy na jednolitą masę – powinna być gęsta – jeśli nie, należy dosypać trochę płatków owsianych. Formujemy płaskie burgery i smażymy z obu stron na patelni. W tym czasie przygotowujemy sos do burgerów: świeże dojrzałe awokado blenduejmy z ząbkiem czosnku oraz sokiem z połowy limonki.

Bułki kroimy na pół. Układamy liść sałaty, pomidor, smarujemy sosem z awokado, układamy usmażony burger i posypujemy świeżą cebulą. Tak przygotowane wegeburgery można pałaszować ze smakiem :)

PrintFriendly

Leave a Reply

2 Comments on "Wegeburgery z sosem z awokado"


Guest
Małgorzata Wrzesińska
30/07/2015

Jak widać można i smacznie i zarówno zdrowo zjeść bez nadmiernych katorg i wyrzeczeń a webeburger – myślę doskonale sprawdzi się w lunchboxie :) Serdecznie pozdrawiam :)

Author

Dziękuję i zapraszam do dzielenia się pomysłami na inne propozycje do takiego biegowego lunchboxa :)