Superżywność w diecie biegacza

PrintFriendly

Superżywność to grupa produktów wyjątkowo bogatych w dobroczynne składniki odżywcze, takie jak: witaminy, antyoksydanty, enzymy, minerały i dobre tłuszcze. Spożywane codziennie pozwalają zachować zdrowie oraz cieszyć się świetną formą. Co znajdziemy wśród produktów określanych mianem superżywności?


mcrosacci / Foter / CC BY-NC-ND

Wśród polecanych rarytasów królują głównie wyjątkowe produkty z różnych zakątków świata:

Kakao – to bogate źródło flawonidów oraz magnezu. Doskonale podnosi poziom serotoniny, a więc uszczęśliwia :) Wspomaga pracę mózgu oraz serca.
Aloes – źródło mikroelementów, witamin i roślinnych steroli. Reguluje pracę przewodu pokarmowego, wzmacnia odporność, działa regeneracyjnie na organizm i jest źródłem białka w diecie wegetariańskiej.
Komosa – stanowi cenne źródło białka, które dostarcza wszystkich niezbędnych aminokwasów oraz mikroelementów. Nie zawiera glutenu (w przeciwieństwie do innych zbóż).
Jagody acai – nieocenione źródło antyoksydantów oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych. Mają pozytywny wpływ na nasz wzrok oraz na skórę.
Awokado – źródło zdrowych tłuszczów, witamin, potasu, magnezu. Obniża poziom złego cholesterolu, reguluje ciśnienie krwi, wzmacnia serce.

A co z produktami na każdą kieszeń? Dostępnymi u nas? Wśród lokalnie dostępnych superproduktów szukajcie tych z poniższej listy:

Cebula
– zawiera kwercetynę, ma działanie przeciwbakteryjne i przeciwzapalne. Powinniśmy włączać ją do naszej diety każdego dnia.
Czosnek – podobnie jak cebula działa antybakteryjnie i przeciwzapalnie, dlatego jest chętnie stosowany jako domowy środek na przeziębienia. Wspiera układ krążenia, działa jak probiotyk dla układu pokarmowego.
Warzywa kapustne – bogate źródło fitoskładników o właściwościach detoksykacyjnych, zawierają również karotenoidy i działają przeciwnowotworowo.
Pomidory – niezastąpione źródło likopenu o działaniu przeciwnowotworowym.
Jagody, wiśnie, czereśnie i ciemne winogrona – pomagają w walce z miażdżycą, chorobami serca oraz chronią przed schorzeniami stawów i nowotworami.

Na szczęście większość z powyższych można bez problemu dostać przez cały rok. Jedzmy więc na zdrowie!

PrintFriendly
Wpis opublikowany w kategoriach . Dodaj do ulubionych link.

Leave a Reply

1 Comment on "Superżywność w diecie biegacza"


Guest
Małgorzata
16/09/2015

Ciekawe zestawienie – jak widać kolorowo = zdrowo – uwielbiam pomidory i awokado :)