Przeziębieniu mówimy “nie”!

PrintFriendly

W okresie jesienno-zimowym łatwo o przeziębienie, zwłaszcza gdy wychodząc na trening nie dostosujemy naszego ubioru do warunków pogodowych. Istnieją jednak sprawdzone sposoby na to, by nie tylko wzmocnić odporność, ale też radzić sobie z przeziębieniem, gdy jednak nas dopadnie.


tinafranklindg / Foter / CC BY

Oto kilka z nich:

  1. Zadbaj o swoją odporność – po garść porad zajrzyj tutaj»
  2. Ubierz się stosownie do pogody, najlepiej “na cebulkę”, żeby po pierwszej rozgrzewce móc pozostać w nieco chłodniejszej odzieży (tak, żeby się nie spocić – nie ma nic gorszego niż spocić się, po czym wymrozić w wietrzny dzień).
  3. Jeśli zdarzy ci się przemarznąć podczas treningu, zrób sobie po powrocie do domu gorącą kąpiel lub prysznic i wypij rozgrzewającą imbirową herbatę z miodem i cytryną.
  4. Zadbaj o właściwą dietę, bogatą w witaminy (zwłaszcza witaminę C) oraz cynk i selen – pamiętaj by codziennie spożywać warzywa i owoce.
  5. Jesienią i zimą stawiaj na cytrusy, które są wtedy wyjątkowo smaczne i soczyste oraz doskonale wzmacniają organizm i chronią go przed chorobami. To świetny czas na rozkoszowanie się pomarańczami, grejpfrutami, pomelo czy limonką.
  6. Postaw na rozgrzewające przyprawy, takie jak czosnek, imbir, kurkuma i chili.
  7. Spróbuj “babcinych sposobów” naturalnych, jak herbata z róży, malin, czarnej porzeczki, hibiskusa czy sok z czarnego bzu. Do rozgrzewających napojów dodawaj miód.
  8. Aktywność fizyczna na świeżym powietrzu oraz regularne wietrzenie pomieszczeń, w których przebywamy pomoże nam zahartować organizm i wzmocnić go, dlatego nie rezygnujmy z aktywności, gdy przychodzą chłodniejsze dni. Dawkujmy ją sobie rozsądnie.
    Może macie też własne propozycje jak radzić sobie z przeziębieniem? :)
PrintFriendly
Wpis opublikowany w kategoriach . Dodaj do ulubionych link.

Leave a Reply

Be the First to Comment!