Kremowa zupa z pora

PrintFriendly

kremowa-zupa-z-pora

Por to niedoceniane warzywo w naszej kuchni. Jest nie tylko lekkostrawny i mało kaloryczny, ale ma też właściwości prozdrowotne – oczyszcza organizm, reguluje poziom cukru we krwi, wzmacnia naszą odporność. Jest źródłem witamin A, C, E oraz z grupy B, a także zawiera wapń, potas, kwas foliowy i magnez. Zupa ta sprawdzi się więc jako szybkie danie przed treningiem w okresie przesilenia zimowo-wiosennego, kiedy ważne jest utrzymanie odporności organizmu. Dobrze wpłynie również na nasz układ krwionośny. Pamiętajmy jednak, że por jest krewnym cebuli i może powodować problemy trawienne u osób o wrażliwym układzie pokarmowym, dlatego w przypadku problemów trawiennych lepiej serwować go jako posiłek po treningu.

Składniki:

1 duży por
1 pietruszka z natką
1 marchewka
kawałek selera
ząbek czosnku
pół łyżeczki kurkumy
łyżeczka kolendry
pół łyżeczki kminku mielonego
pół łyżeczki mielonej słodkiej papryki
oliwa z oliwek do smażenia
pieprz i sól do smaku

Przygotowanie:

Do garnka wlewamy około 1 litra wody. Wszystkie warzywa (poza porem i czosnkiem) obieramy, myjemy, kroimy na mniejsze części i wrzucamy do garnka. Nie zapominamy o natce pietruszki! Gotujemy na bardzo małym ogniu. W tym czasie kroimy pora oraz czosnek. Por podsmażamy na oliwie z oliwek do miękkości, w ostatniej fazie smażenia dodając czosnek. Usmażonego pora oraz czosnek dodajemy następnie do naszego wywaru. Dodajemy wszystkie przyprawy. Zupę gotujemy na wolnym ogniu, aż wszystkie warzywa będą miękkie. Całość dokładnie blendujemy.

PrintFriendly

Leave a Reply

Be the First to Comment!