Grasz w zielone?

PrintFriendly

Zima to okres, kiedy szczególnie powinniśmy zadbać nie tylko o odpowiedni strój do biegania, ale też o właściwie zbilansowaną dietę. Chociaż w sezonie zimowym trudniej o świeże warzywa i owoce, nie rezygnujmy z nich. Jeśli nie uda nam się dostać tych świeżych, wykorzystujmy mrożonki i przetwory.


Photo credit: anotherlunch.com via Foter.com / CC BY

Mimo, iż zima nie raczy nas ostatnio bielą, kolory w tym czasie są raczej zgaszone i szare – nasza kuchnia powinna jednak pozostać barwna i zróżnicowana. Moda na terapie kolorami kwitnie, świetnie sprawdzi się również w kuchni.

Wśród zdrowotnych kolorów znajdziemy przede wszystkim:

  • zielony – taki kolor nadaje zawarty w warzywach i owocach chlorofil. Zielone produkty pomogą zmniejszyć uczucie głodu, wzmocnią naszą odporność i będą wspierać organizm w walce z wolnymi rodnikami – są bowiem bogate w przeciwutleniacze;
  • biały – to kolor w sam raz na zimowe wybiegania – zwykle ukrywa obecność allicyny, która działa antybakteryjnie i antywirusowo. Pora przeprosić się z czosnkiem :)
  • żółty i pomarańczowy – cytrusy i marchew to właściwe skojarzenie z tym kolorem. Bogactwo beta-karotenu oraz witaminy C – idealne na zimę;
  • czerwony i fioletowy – skarbnica likopenu i antocyjanów. Kolor powinien kojarzyć Wam się z kolorem krwi, bo to właśnie na układ krwionośny ma naprawdę dobroczynny wpływ. Wzmacnia serce i obniża ciśnienie.

Zbilansowana dieta powinna uwzględniać w menu każdy z powyższych kolorów.
A jaki jest Wasz ulubiony kolor? :)

PrintFriendly
Wpis opublikowany w kategoriach . Dodaj do ulubionych link.

Leave a Reply

Be the First to Comment!