Biegowy lunchbox

PrintFriendly

W wirze obowiązków, zwłaszcza zawodowych często zapominamy o zdrowych posiłkach i ulegamy pokusie podjadania niezdrowych przekąsek. Tymczasem przygotowanie zdrowego jedzenia na lunch wcale nie musi być trudne i pracochłonne – wystarczy, że postawimy na dużą ilość naturalnych, a więc nieprzetworzonych produktów, z których możemy do woli tworzyć ulubione zestawy.


Photo credit: chotda via Foter.com / CC BY-NC-ND

Co warto spakować w nasz lunchbox?

Warzywa:

  • świetnie sprawdzą się gotowane na parze brokuły, kalafior lub marchew z lekkim sosem jogurtowym
  • do pochrupania znakomicie nadaje się: marchew, rzodkiewka, kalarepka, cukinia, seler naciowy
  • zdrowe i smaczne do przegryzania są domowe chipsy pieczone w piekarniku: z buraka, pietruszki, marchewki

Bakalie – nie należy z nimi przesadzać, ale zaspokoją apetyt na słodkie przekąski:

  • suszone morele, śliwki, daktyle, rodzynki
  • pestki z dyni, słonecznika
  • orzechy nerkowca, ziemne, włoskie

Owoce – najlepiej korzystać ze świeżych sezonowych:

  • jabłka, truskawki, czereśnie, borówki
  • morele, banany, brzoskwinie, mango, ananas, melon, kiwi, pomarańcze

Sałatki:

  • najprostsze z mieszanki sałat i pomidorków koktajlowych z dodatkiem pestek z dyni lub słonecznika
  • z ziemniaków, jajek i ogórków kiszonych
  • z kiełków i soczewicy
  • warzywne
  • makaronowe z ulubionymi dodatkami
  • z kuskusem
  • z kaszą jaglaną

Inne:

  • chlebki pita faszerowane warzywami lub mieszanką sałat z pomidorkami i mozarellą
  • tortille z sałatą, kiełkami i warzywami
  • pieczywo typu Wasa z twarożkiem, szczypiorem i rzodkiewką
  • naleśniki ze szpinakiem
  • jogurt naturalny
  • ryż zapiekany z warzywami
  • racuchy z jabłek
  • domowe sushi i onigiri

 

PrintFriendly
Wpis opublikowany w kategoriach . Dodaj do ulubionych link.

Leave a Reply

Be the First to Comment!